nl_NL Nederlands
nl_NL Nederlands en_GB English (UK)
Login Beer Online Login AJK kerngroep leden

menu

Autisme Jonge Kind
  • Ouders
    • Ouders
    • Wat is autisme?
      • Vanaf welke leeftijd is autisme zichtbaar?
      • Is autisme bij meisjes anders dan bij jongens?
    • Heeft mijn kind autisme?
      • Algemene ontwikkeling bij kinderen
      • Vroege kenmerken van autisme (ASS)
      • Kenmerken herkennen met de CoSoS vragenlijst
    • Stappenplan bij een vermoeden van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen?
      • Stap 1. Autisme (bij je kind) begrijpen
      • Stap 2. Ontwikkeling en positief gedrag stimuleren
      • Stap 3. Je kind helpen in dagelijkse situaties
      • Stap 4. (Professionele) hulp inzetten
        • De eerste zorgen over je kind bespreken
        • Extra hulp inschakelen
        • Gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg (s-GGZ)
    • Autisme vaststellen bij mijn kind
      • Autisme vaststellen door onderzoek
      • Hoe verloopt het onderzoekstraject bij autisme?
      • Wat heeft mijn kind aan een ‘etiket’ autisme?
    • Geen autisme-onderzoek, wel hulp: BEER
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
      • Psycho-educatie
      • Behandelingen gericht op ontwikkeling
        • Floorplay
        • PRT (Pivotal Response Treatment)
        • VIPP-AUTI
      • Behandeling van overige problemen
      • Begeleiding binnen het gezin
      • Hulp op school of dagverblijf bij autisme
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning is belangrijk!
      • Casus Sam
    • Vroege signalen van autisme (ASS)
    • Vroegherkenning en screening
      • Wat is signalering, screening en diagnostiek?
      • Wie doet wat?
      • Screeningsvragenlijsten
      • Aandachtspunten
      • Vervolgstappen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Er zijn (nog) geen zorgen, waarom toch vroeginterventie?
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Interventiedomeinen
        • Kindgerichte doelen
          • Sociale communicatie en interactie
          • Prikkelverwerking
          • Flexibel gedrag
          • Eetproblemen
          • Slaapproblemen
          • Angstproblemen
          • Zindelijkheidsproblemen
          • Spelontwikkeling
          • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
          • Motorische ontwikkeling
          • Cognitieve ontwikkeling
        • Omgevingsgerichte doelen
  • Scholing
    • Training en scholing
    • Cursus BEER interventie
      • BEER interventie
      • Klachtenprocedure cursus
      • Intervisiebijeenkomsten BEER 2023
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PIP onderzoek
    • PRT – deeltijdsetting
    • Sapiens onderzoek
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • FAQ
  • Over AJK
    • Wie zijn we?
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Interessante links
    • Vacatures
    • Nieuwsbrief
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
nl_NL Nederlands
nl_NL Nederlands en_GB English (UK)
Home De invloed van je houding op een kind met autisme 1811_OMSLAG_Sp-lr-com_HR

deel:

Gerelateerde artikelen

Cyberpoli: online ontmoetingsplaats voor kinderen met autisme én hun ouders
Cyberpoli: online ontmoetingsplaats voor kinderen met autisme én hun ouders

Als je kind autisme heeft of je herkent kenmerken van autisme bij je kind, dan loop je met veel vragen rond. Vragen die je misschien niet meteen ...

Mini-symposium 'Ik twijfel. En wat nu?'
Mini-symposium 'Ik twijfel. En wat nu?'

Ieder kind op tijd de juiste zorg. Daar zet het Landelijk Expertisenetwerk Autisme Jonge Kind (AJK) zich al 10 jaar voor in. En graag samen met ...

  • Ouders
    • Ouders
    • Wat is autisme?
      • Vanaf welke leeftijd is autisme zichtbaar?
      • Is autisme bij meisjes anders dan bij jongens?
    • Heeft mijn kind autisme?
      • Algemene ontwikkeling bij kinderen
      • Vroege kenmerken van autisme (ASS)
      • Kenmerken herkennen met de CoSoS vragenlijst
    • Stappenplan bij een vermoeden van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen?
      • Stap 1. Autisme (bij je kind) begrijpen
      • Stap 2. Ontwikkeling en positief gedrag stimuleren
      • Stap 3. Je kind helpen in dagelijkse situaties
      • Stap 4. (Professionele) hulp inzetten
        • De eerste zorgen over je kind bespreken
        • Extra hulp inschakelen
        • Gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg (s-GGZ)
    • Autisme vaststellen bij mijn kind
      • Autisme vaststellen door onderzoek
      • Hoe verloopt het onderzoekstraject bij autisme?
      • Wat heeft mijn kind aan een ‘etiket’ autisme?
    • Geen autisme-onderzoek, wel hulp: BEER
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
      • Psycho-educatie
      • Behandelingen gericht op ontwikkeling
        • Floorplay
        • PRT (Pivotal Response Treatment)
        • VIPP-AUTI
      • Behandeling van overige problemen
      • Begeleiding binnen het gezin
      • Hulp op school of dagverblijf bij autisme
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning is belangrijk!
      • Casus Sam
    • Vroege signalen van autisme (ASS)
    • Vroegherkenning en screening
      • Wat is signalering, screening en diagnostiek?
      • Wie doet wat?
      • Screeningsvragenlijsten
      • Aandachtspunten
      • Vervolgstappen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Er zijn (nog) geen zorgen, waarom toch vroeginterventie?
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Interventiedomeinen
        • Kindgerichte doelen
          • Sociale communicatie en interactie
          • Prikkelverwerking
          • Flexibel gedrag
          • Eetproblemen
          • Slaapproblemen
          • Angstproblemen
          • Zindelijkheidsproblemen
          • Spelontwikkeling
          • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
          • Motorische ontwikkeling
          • Cognitieve ontwikkeling
        • Omgevingsgerichte doelen
  • Scholing
    • Training en scholing
    • Cursus BEER interventie
      • BEER interventie
      • Klachtenprocedure cursus
      • Intervisiebijeenkomsten BEER 2023
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PIP onderzoek
    • PRT – deeltijdsetting
    • Sapiens onderzoek
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • FAQ
  • Over AJK
    • Wie zijn we?
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Interessante links
    • Vacatures
    • Nieuwsbrief
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online

Autisme Jonge Kind

over ons
  • Copyright © 2023 Autisme Jonge Kind
  • Disclaimer
  • Webdesign: Simplefly
  • Onderhouden door: Snowball