nl_NL Nederlands
nl_NL Nederlands en_GB English (UK)
Login Beer Online Login AJK kerngroep leden

menu

Autisme Jonge Kind
  • Ouders
    • Ouders
    • Wat is autisme?
      • Vanaf welke leeftijd is autisme zichtbaar?
      • Is autisme bij meisjes anders dan bij jongens?
    • Heeft mijn kind autisme?
      • Algemene ontwikkeling bij kinderen
      • Vroege kenmerken van autisme (ASS)
      • Kenmerken herkennen met de CoSoS vragenlijst
    • Stappenplan bij een vermoeden van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen?
      • Stap 1. Autisme (bij je kind) begrijpen
      • Stap 2. Ontwikkeling en positief gedrag stimuleren
      • Stap 3. Je kind helpen in dagelijkse situaties
      • Stap 4. (Professionele) hulp inzetten
        • De eerste zorgen over je kind bespreken
        • Extra hulp inschakelen
        • Gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg (s-GGZ)
    • Autisme vaststellen bij mijn kind
      • Autisme vaststellen door onderzoek
      • Hoe verloopt het onderzoekstraject bij autisme?
      • Wat heeft mijn kind aan een ‘etiket’ autisme?
    • Geen autisme-onderzoek, wel hulp: BEER
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
      • Psycho-educatie
      • Behandelingen gericht op ontwikkeling
        • Floorplay
        • PRT (Pivotal Response Treatment)
        • VIPP-AUTI
      • Behandeling van overige problemen
      • Begeleiding binnen het gezin
      • Hulp op school of dagverblijf bij autisme
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning is belangrijk!
      • Casus Sam
    • Vroege signalen van autisme (ASS)
    • Vroegherkenning en screening
      • Wat is signalering, screening en diagnostiek?
      • Wie doet wat?
      • Screeningsvragenlijsten
      • Aandachtspunten
      • Vervolgstappen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Er zijn (nog) geen zorgen, waarom toch vroeginterventie?
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Interventiedomeinen
        • Kindgerichte doelen
          • Sociale communicatie en interactie
          • Prikkelverwerking
          • Flexibel gedrag
          • Eetproblemen
          • Slaapproblemen
          • Angstproblemen
          • Zindelijkheidsproblemen
          • Spelontwikkeling
          • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
          • Motorische ontwikkeling
          • Cognitieve ontwikkeling
        • Omgevingsgerichte doelen
  • Scholing
    • Training en scholing
    • Cursus BEER interventie
      • BEER interventie
      • Klachtenprocedure cursus
      • Intervisiebijeenkomsten BEER 2023
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PIP onderzoek
    • PRT – deeltijdsetting
    • Sapiens onderzoek
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • FAQ
  • Over AJK
    • Wie zijn we?
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Interessante links
    • Vacatures
    • Nieuwsbrief
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
nl_NL Nederlands
nl_NL Nederlands en_GB English (UK)
Home Wetenschappelijk onderzoek Afgerond wetenschappelijk onderzoek

Afgerond wetenschappelijk onderzoek

De volgende wetenschappelijke onderzoeken zijn afgerond:

  • Pilot studie naar PRT met inzet van oudergroep bij jonge kinderen met autisme en hun ouders
  • Effectiviteit van PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren met autisme
  • Effectiviteit van PRT met en zonder de inzet van een robot bij kinderen met autisme
  • Ouders
    • Ouders
    • Wat is autisme?
      • Vanaf welke leeftijd is autisme zichtbaar?
      • Is autisme bij meisjes anders dan bij jongens?
    • Heeft mijn kind autisme?
      • Algemene ontwikkeling bij kinderen
      • Vroege kenmerken van autisme (ASS)
      • Kenmerken herkennen met de CoSoS vragenlijst
    • Stappenplan bij een vermoeden van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen?
      • Stap 1. Autisme (bij je kind) begrijpen
      • Stap 2. Ontwikkeling en positief gedrag stimuleren
      • Stap 3. Je kind helpen in dagelijkse situaties
      • Stap 4. (Professionele) hulp inzetten
        • De eerste zorgen over je kind bespreken
        • Extra hulp inschakelen
        • Gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg (s-GGZ)
    • Autisme vaststellen bij mijn kind
      • Autisme vaststellen door onderzoek
      • Hoe verloopt het onderzoekstraject bij autisme?
      • Wat heeft mijn kind aan een ‘etiket’ autisme?
    • Geen autisme-onderzoek, wel hulp: BEER
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
      • Psycho-educatie
      • Behandelingen gericht op ontwikkeling
        • Floorplay
        • PRT (Pivotal Response Treatment)
        • VIPP-AUTI
      • Behandeling van overige problemen
      • Begeleiding binnen het gezin
      • Hulp op school of dagverblijf bij autisme
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning is belangrijk!
      • Casus Sam
    • Vroege signalen van autisme (ASS)
    • Vroegherkenning en screening
      • Wat is signalering, screening en diagnostiek?
      • Wie doet wat?
      • Screeningsvragenlijsten
      • Aandachtspunten
      • Vervolgstappen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Er zijn (nog) geen zorgen, waarom toch vroeginterventie?
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Interventiedomeinen
        • Kindgerichte doelen
          • Sociale communicatie en interactie
          • Prikkelverwerking
          • Flexibel gedrag
          • Eetproblemen
          • Slaapproblemen
          • Angstproblemen
          • Zindelijkheidsproblemen
          • Spelontwikkeling
          • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
          • Motorische ontwikkeling
          • Cognitieve ontwikkeling
        • Omgevingsgerichte doelen
  • Scholing
    • Training en scholing
    • Cursus BEER interventie
      • BEER interventie
      • Klachtenprocedure cursus
      • Intervisiebijeenkomsten BEER 2023
      • Waar vind ik een BEER professional?
    • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PIP onderzoek
    • PRT – deeltijdsetting
    • Sapiens onderzoek
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • FAQ
  • Over AJK
    • Wie zijn we?
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Interessante links
    • Vacatures
    • Nieuwsbrief
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online

Autisme Jonge Kind

over ons
  • Copyright © 2023 Autisme Jonge Kind
  • Disclaimer
  • Webdesign: Simplefly
  • Onderhouden door: Snowball