English (UK)
English (UK)
Nederlands
Türkçe
العربية
Login Beer Online
Login AJK kerngroep leden
menu
Parents
Parents
What is autism (ASD)?
From what age is autism visible?
Is autism different in girls than in boys?
Does my child have autism?
Overall development of children
Early traits of autism
Recognizing characteristics with the CoSoS questionnaire
Step-by-step plan for suspected autism
Wait and see, or take action?
Step 1: Understanding autism (in your child)
Step 2: Stimulating development and positive behaviour
Step 3: Helping your child in daily situations
Step 4: Enlisting (professional) help
Discussing your initial concerns
Call in additional help
Call in specialist help
Identifying autism in my child
Diagnosing autism through assessment
How does the autism assessment go?
What use is an autism 'label' to my child?
No autism assessment, but still help: BEER training
Where can I find a BEER counselor?
User agreement and privacy statement
Forms of treatment for young children with autism
Psycho-educatie
Treatments focused on the development of your child
Floorplay
PRT (Pivotal Response Treatment)
VIPP-AUTI
Treatment of other problems
Counselling for the family
Help at school or daycare
Blogs van ouders
Professionals
Professionals
Vroegherkenning ASS is belangrijk!
Voordelen van vroegherkenning
Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
Early traits of autism
Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
Vroegherkenning (signalering) van autisme
Wait and see, or take action?
Screening van autisme
Screeningsvragenlijsten
Diagnostiek autisme
Vervolgstappen bepalen
Interventie bij (een vermoeden van) autisme
Wat is het doel van vroeginterventie?
No autism assessment, but still help: BEER training
Breed diagnostisch onderzoek
Persoonlijk interventieplan maken
Het doel van de interventie vaststellen
Kindgerichte doelen
Sociale communicatie en interactie
Prikkelverwerking
Flexibel gedrag
Eetproblemen
Slaapproblemen
Angstproblemen
Zindelijkheidsproblemen
Spelontwikkeling
Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
Motorische ontwikkeling
Cognitieve ontwikkeling
Omgevingsgerichte doelen
Mogelijke onderdelen van interventie
Forms of treatment for young children with autism
Psycho-educatie
Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
Treatment of other problems
Counselling for the family
Begeleiding op school of kinderdagverblijf
Expertise/begeleiding inschakelen
Contact met een expertiseteam
Where can I find a BEER counselor?
Training en scholing
Thema vroegherkenning
Cursus BEER interventie
Methodische leerbijeenkomsten
Where can I find a BEER counselor?
Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
Thema diagnostiek
Thema behandeling en begeleiding
Klachtenprocedure cursus
BEER
Inspiration
Inspiration
Lees- kijk- en luistertips
Blogs
Onderzoek
BIRD studie
iBE@R-onderzoek
KiDi ASS onderzoek
Nederlands Autisme Register (NAR)
OLAV
PIP onderzoek
PRT – deeltijdsetting
Sapiens onderzoek
SCOPE onderzoek
Afgerond wetenschappelijk onderzoek
PRT met inzet oudergroep
PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
PRT met en zonder de inzet robot
Actueel
FAQ
Over AJK
Doneer nu!
Wie zijn we?
Jaarplan en jaarverslag
Expertisenetwerk
Lid worden van het AJK
Onze partners
Interessante links
Newsletter
Contact
Login AJK kerngroep leden
Login Beer Online
zoek
English (UK)
English (UK)
Nederlands
Türkçe
العربية
Home
Professionals
Interventie bij (een vermoeden van) autisme
Het doel van de interventie vaststellen
Kindgerichte doelen bij interventie van autisme
Motorische ontwikkeling bij kinderen met autisme
Motorische ontwikkeling (2)
Motorische ontwikkeling (2)