Login Beer Online Login AJK kerngroep leden
en_GB English (UK)
en_GB English (UK) nl_NL Nederlands tr_TR Türkçe ar العربية

menu

Autism Young Child
  • Parents
    • Parents
    • What is autism (ASD)?
      • From what age is autism visible?
      • Is autism different in girls than in boys?
    • Does my child have autism?
      • Overall development of children
      • Early traits of autism
      • Recognizing characteristics with the CoSoS questionnaire
    • Step-by-step plan for suspected autism
      • Wait and see, or take action?
      • Step 1: Understanding autism (in your child)
      • Step 2: Stimulating development and positive behaviour
      • Step 3: Helping your child in daily situations
      • Step 4: Enlisting (professional) help
        • Discussing your initial concerns
        • Call in additional help
        • Call in specialist help
    • Identifying autism in my child
      • Diagnosing autism through assessment
      • How does the autism assessment go?
      • What use is an autism 'label' to my child?
    • No autism assessment, but still help: BEER training
      • Where can I find a BEER counselor?
      • User agreement and privacy statement
    • Forms of treatment for young children with autism
      • Psycho-educatie
      • Treatments focused on the development of your child
        • Floorplay
        • PRT (Pivotal Response Treatment)
        • VIPP-AUTI
      • Treatment of other problems
      • Counselling for the family
      • Help at school or daycare
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • Early traits of autism
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Wait and see, or take action?
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • No autism assessment, but still help: BEER training
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Forms of treatment for young children with autism
        • Psycho-educatie
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • Treatment of other problems
        • Counselling for the family
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Where can I find a BEER counselor?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Where can I find a BEER counselor?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiration
    • Inspiration
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Newsletter
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
en_GB English (UK)
en_GB English (UK) nl_NL Nederlands tr_TR Türkçe ar العربية
Home Inspiration

Inspiration

Inspiratie en hoop voor ouders én professionals zijn essentieel in het proces van signalering, diagnostiek en zorg. Daarom krijgen mooie, hoopgevende verhalen van ouders en van professionals een eigen plek op het platform Autismejongekind.nl.
De invloed van je houding op een kind met autisme
De invloed van je houding op een kind met autisme

Als ouder of professional heb je, volgens orthopedagoog Ariane Flesseman, de mogelijkheid om van een spelmoment een leermoment te maken. Je eigen ...

"Zet eerst je eigen zuurstofmasker op"

Esther van Dinteren (47) is moeder van Willem (17). Willem heeft autisme en ADHD. Samen met haar partner Jörgen hebben ze nog twee andere ...

“Toen we signalen van autisme merkten, zijn we gelijk in de actiestand geschoten” 
“Toen we signalen van autisme merkten, zijn we gelijk in de actiestand geschoten” 

Tamara Hendrikse (31) was zwanger van haar tweede kind toen zij en haar partner Tom merkten dat hun dochter Kyra (toen 2,5) ander gedrag vertoonde ...

BEER oudertraining: soms is een diagnosetraject nog een stap te ver
BEER oudertraining: soms is een diagnosetraject nog een stap te ver

Vroege herkenning van autisme betekent betere ontwikkelingskansen voor een kind. “Hoe eerder je erbij bent, hoe beter”, stelt Iris Servatius, ...

VIPP-AUTI: “Het traject heeft ons veel nieuwe inzichten opgeleverd”
VIPP-AUTI: “Het traject heeft ons veel nieuwe inzichten opgeleverd”

Sara en Sander volgden het VIPP-AUTI traject toen hun dochter Mirthe 2,5 jaar oud was. Mirthe had al heel jong kenmerken van autisme. VIPP-AUTI is ...

1 2 3 4
  • Parents
    • Parents
    • What is autism (ASD)?
      • From what age is autism visible?
      • Is autism different in girls than in boys?
    • Does my child have autism?
      • Overall development of children
      • Early traits of autism
      • Recognizing characteristics with the CoSoS questionnaire
    • Step-by-step plan for suspected autism
      • Wait and see, or take action?
      • Step 1: Understanding autism (in your child)
      • Step 2: Stimulating development and positive behaviour
      • Step 3: Helping your child in daily situations
      • Step 4: Enlisting (professional) help
        • Discussing your initial concerns
        • Call in additional help
        • Call in specialist help
    • Identifying autism in my child
      • Diagnosing autism through assessment
      • How does the autism assessment go?
      • What use is an autism 'label' to my child?
    • No autism assessment, but still help: BEER training
      • Where can I find a BEER counselor?
      • User agreement and privacy statement
    • Forms of treatment for young children with autism
      • Psycho-educatie
      • Treatments focused on the development of your child
        • Floorplay
        • PRT (Pivotal Response Treatment)
        • VIPP-AUTI
      • Treatment of other problems
      • Counselling for the family
      • Help at school or daycare
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • Early traits of autism
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Wait and see, or take action?
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • No autism assessment, but still help: BEER training
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Forms of treatment for young children with autism
        • Psycho-educatie
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • Treatment of other problems
        • Counselling for the family
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Where can I find a BEER counselor?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Where can I find a BEER counselor?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiration
    • Inspiration
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Newsletter
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
  • Copyright © 2025 Autisme Jonge Kind
  • Disclaimer
  • Contact
  • ANBI
  • Webdesign: Simplefly
  • Onderhouden door: Snowball