Login Beer Online Login AJK kerngroep leden
ar العربية
ar العربية nl_NL Nederlands en_GB English (UK) tr_TR Türkçe

menu

Autisme Jonge Kind
  • آباء
    • آباء
    • ما هو التوحد (ASD)؟
      • من أي عمر يظهر التوحد؟
      • هل يختلف التوحد عند البنات والأولاد؟
    • هل طفلي مصاب بالتوحد؟
      • النمو الشامل للأطفال
      • لسمات المبكرة للتوحد
      • أجرِ اختبار التوحد: استبيان ESAT
    • خطة خطوة بخطوة للاشتباه في التوحد
      • أنتظر لأعرف، أمو اتخذ أتخذ إجراءً ما؟
      • الخطوة 1: فهم التوحد (عند طفلك)
      • الخطوة 2: تحفيز التطور والسلوك الإيجابي
      • الخطوة 3: مساعدة طفلك في المواقف اليومية
      • الخطوة 4: طلب المساعدة (المهنية).
        • مناقشة مخاوفك الأولية
        • طلب المزيد من المساعدة
        • طلب مساعدة شخص متخصص
    • تحديد التوحد في طفلي
      • تشخيص التوحد من خلال التقييم
      • كيف يُجرى تقييم التوحد؟
      • ما فائدة "تسمية" التوحد لطفلي؟
    • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
      • Gebruikersovereenkomsten en privacyverklaring
    • أشكال العلاج للأطفال الصغار المصابين بالتوحد
      • التربية النفسية
      • العلاجات التي تركز على تطوُّر طفلك
        • اللعب في الساحة
        • علاج الاستجابة المحورية (PRT)
        • VIPP-AUTI
      • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
      • الاستشارة العائلية
      • المساعدة في المدرسة أو مركز الرعاية النهارية
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • لسمات المبكرة للتوحد
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
        • التربية النفسية
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
        • Begeleiding voor het gezin
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Nieuwsbrief
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
ar العربية
ar العربية nl_NL Nederlands en_GB English (UK) tr_TR Türkçe
Home Inspiratie

Inspiratie

Inspiratie en hoop voor ouders én professionals zijn essentieel in het proces van signalering, diagnostiek en zorg. Daarom krijgen mooie, hoopgevende verhalen van ouders en van professionals een eigen plek op het platform Autismejongekind.nl.
Jonge kinderen helpen ontwikkelen
Jonge kinderen helpen ontwikkelen

Ouders met hele jonge kinderen met ontwikkelingsproblemen kunnen en willen vaak nog geen diagnose laten stellen. De BEER-interventie leert deze ...

Meer doen met vroegdiagnostiek naar autisme
Meer doen met vroegdiagnostiek naar autisme

Vaak wordt verondersteld dat een diagnose van autisme op jonge leeftijd nog niet gesteld kan worden. Volstrekt ten onrechte. Ook speelt de vrees ...

Autisme bij meisjes: subtieler en soms onzichtbaar
Autisme bij meisjes: subtieler en soms onzichtbaar

"Het stellen van de diagnose autisme bij jonge meisjes wordt door behandelaren vaak als meer complex ervaren omdat de kenmerken van autisme bij ...

"Door de BEER Oudertraining hebben wij onze zoon beter leren kennen"

"Onze oudste zoon Sam (2013) werd net na zijn tweede verjaardag gediagnosticeerd met ASS (autisme). Zijn eerste jaren waren zeer intensief, maar ...

"Hij had autisme en we konden hem helpen!"

Merel Sibbes is moeder van Floris (2015) en Lizzy (2019). Floris heeft autisme en een verstandelijke beperking. Daardoor leerde Merel ...

1 2 3 4
  • آباء
    • آباء
    • ما هو التوحد (ASD)؟
      • من أي عمر يظهر التوحد؟
      • هل يختلف التوحد عند البنات والأولاد؟
    • هل طفلي مصاب بالتوحد؟
      • النمو الشامل للأطفال
      • لسمات المبكرة للتوحد
      • أجرِ اختبار التوحد: استبيان ESAT
    • خطة خطوة بخطوة للاشتباه في التوحد
      • أنتظر لأعرف، أمو اتخذ أتخذ إجراءً ما؟
      • الخطوة 1: فهم التوحد (عند طفلك)
      • الخطوة 2: تحفيز التطور والسلوك الإيجابي
      • الخطوة 3: مساعدة طفلك في المواقف اليومية
      • الخطوة 4: طلب المساعدة (المهنية).
        • مناقشة مخاوفك الأولية
        • طلب المزيد من المساعدة
        • طلب مساعدة شخص متخصص
    • تحديد التوحد في طفلي
      • تشخيص التوحد من خلال التقييم
      • كيف يُجرى تقييم التوحد؟
      • ما فائدة "تسمية" التوحد لطفلي؟
    • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
      • Gebruikersovereenkomsten en privacyverklaring
    • أشكال العلاج للأطفال الصغار المصابين بالتوحد
      • التربية النفسية
      • العلاجات التي تركز على تطوُّر طفلك
        • اللعب في الساحة
        • علاج الاستجابة المحورية (PRT)
        • VIPP-AUTI
      • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
      • الاستشارة العائلية
      • المساعدة في المدرسة أو مركز الرعاية النهارية
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • لسمات المبكرة للتوحد
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
        • التربية النفسية
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
        • Begeleiding voor het gezin
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Nieuwsbrief
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
  • Copyright © 2025 Autisme Jonge Kind
  • Disclaimer
  • Contact
  • ANBI
  • Webdesign: Simplefly
  • Onderhouden door: Snowball