Login Beer Online Login AJK kerngroep leden
ar العربية
ar العربية nl_NL Nederlands en_GB English (UK) tr_TR Türkçe

menu

Autisme Jonge Kind
  • آباء
    • آباء
    • ما هو التوحد (ASD)؟
      • من أي عمر يظهر التوحد؟
      • هل يختلف التوحد عند البنات والأولاد؟
    • هل طفلي مصاب بالتوحد؟
      • النمو الشامل للأطفال
      • لسمات المبكرة للتوحد
      • أجرِ اختبار التوحد: استبيان ESAT
    • خطة خطوة بخطوة للاشتباه في التوحد
      • أنتظر لأعرف، أمو اتخذ أتخذ إجراءً ما؟
      • الخطوة 1: فهم التوحد (عند طفلك)
      • الخطوة 2: تحفيز التطور والسلوك الإيجابي
      • الخطوة 3: مساعدة طفلك في المواقف اليومية
      • الخطوة 4: طلب المساعدة (المهنية).
        • مناقشة مخاوفك الأولية
        • طلب المزيد من المساعدة
        • طلب مساعدة شخص متخصص
    • تحديد التوحد في طفلي
      • تشخيص التوحد من خلال التقييم
      • كيف يُجرى تقييم التوحد؟
      • ما فائدة "تسمية" التوحد لطفلي؟
    • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
      • Gebruikersovereenkomsten en privacyverklaring
    • أشكال العلاج للأطفال الصغار المصابين بالتوحد
      • التربية النفسية
      • العلاجات التي تركز على تطوُّر طفلك
        • اللعب في الساحة
        • علاج الاستجابة المحورية (PRT)
        • VIPP-AUTI
      • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
      • الاستشارة العائلية
      • المساعدة في المدرسة أو مركز الرعاية النهارية
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • لسمات المبكرة للتوحد
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
        • التربية النفسية
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
        • Begeleiding voor het gezin
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Nieuwsbrief
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
ar العربية
ar العربية nl_NL Nederlands en_GB English (UK) tr_TR Türkçe
Home Inspiratie

Inspiratie

Inspiratie en hoop voor ouders én professionals zijn essentieel in het proces van signalering, diagnostiek en zorg. Daarom krijgen mooie, hoopgevende verhalen van ouders en van professionals een eigen plek op het platform Autismejongekind.nl.
De invloed van je houding op een kind met autisme
De invloed van je houding op een kind met autisme

Als ouder of professional heb je, volgens orthopedagoog Ariane Flesseman, de mogelijkheid om van een spelmoment een leermoment te maken. Je eigen ...

"Zet eerst je eigen zuurstofmasker op"

Esther van Dinteren (47) is moeder van Willem (17). Willem heeft autisme en ADHD. Samen met haar partner Jörgen hebben ze nog twee andere ...

“Toen we signalen van autisme merkten, zijn we gelijk in de actiestand geschoten” 
“Toen we signalen van autisme merkten, zijn we gelijk in de actiestand geschoten” 

Tamara Hendrikse (31) was zwanger van haar tweede kind toen zij en haar partner Tom merkten dat hun dochter Kyra (toen 2,5) ander gedrag vertoonde ...

BEER oudertraining: soms is een diagnosetraject nog een stap te ver
BEER oudertraining: soms is een diagnosetraject nog een stap te ver

Vroege herkenning van autisme betekent betere ontwikkelingskansen voor een kind. “Hoe eerder je erbij bent, hoe beter”, stelt Iris Servatius, ...

VIPP-AUTI: “Het traject heeft ons veel nieuwe inzichten opgeleverd”
VIPP-AUTI: “Het traject heeft ons veel nieuwe inzichten opgeleverd”

Sara en Sander volgden het VIPP-AUTI traject toen hun dochter Mirthe 2,5 jaar oud was. Mirthe had al heel jong kenmerken van autisme. VIPP-AUTI is ...

1 2 3 4
  • آباء
    • آباء
    • ما هو التوحد (ASD)؟
      • من أي عمر يظهر التوحد؟
      • هل يختلف التوحد عند البنات والأولاد؟
    • هل طفلي مصاب بالتوحد؟
      • النمو الشامل للأطفال
      • لسمات المبكرة للتوحد
      • أجرِ اختبار التوحد: استبيان ESAT
    • خطة خطوة بخطوة للاشتباه في التوحد
      • أنتظر لأعرف، أمو اتخذ أتخذ إجراءً ما؟
      • الخطوة 1: فهم التوحد (عند طفلك)
      • الخطوة 2: تحفيز التطور والسلوك الإيجابي
      • الخطوة 3: مساعدة طفلك في المواقف اليومية
      • الخطوة 4: طلب المساعدة (المهنية).
        • مناقشة مخاوفك الأولية
        • طلب المزيد من المساعدة
        • طلب مساعدة شخص متخصص
    • تحديد التوحد في طفلي
      • تشخيص التوحد من خلال التقييم
      • كيف يُجرى تقييم التوحد؟
      • ما فائدة "تسمية" التوحد لطفلي؟
    • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
      • Gebruikersovereenkomsten en privacyverklaring
    • أشكال العلاج للأطفال الصغار المصابين بالتوحد
      • التربية النفسية
      • العلاجات التي تركز على تطوُّر طفلك
        • اللعب في الساحة
        • علاج الاستجابة المحورية (PRT)
        • VIPP-AUTI
      • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
      • الاستشارة العائلية
      • المساعدة في المدرسة أو مركز الرعاية النهارية
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • لسمات المبكرة للتوحد
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
        • التربية النفسية
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
        • Begeleiding voor het gezin
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Nieuwsbrief
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
  • Copyright © 2025 Autisme Jonge Kind
  • Disclaimer
  • Contact
  • ANBI
  • Webdesign: Simplefly
  • Onderhouden door: Snowball