Login Beer Online Login AJK kerngroep leden
ar العربية
ar العربية nl_NL Nederlands en_GB English (UK) tr_TR Türkçe

menu

Autisme Jonge Kind
  • آباء
    • آباء
    • ما هو التوحد (ASD)؟
      • من أي عمر يظهر التوحد؟
      • هل يختلف التوحد عند البنات والأولاد؟
    • هل طفلي مصاب بالتوحد؟
      • النمو الشامل للأطفال
      • لسمات المبكرة للتوحد
      • أجرِ اختبار التوحد: استبيان ESAT
    • خطة خطوة بخطوة للاشتباه في التوحد
      • أنتظر لأعرف، أمو اتخذ أتخذ إجراءً ما؟
      • الخطوة 1: فهم التوحد (عند طفلك)
      • الخطوة 2: تحفيز التطور والسلوك الإيجابي
      • الخطوة 3: مساعدة طفلك في المواقف اليومية
      • الخطوة 4: طلب المساعدة (المهنية).
        • مناقشة مخاوفك الأولية
        • طلب المزيد من المساعدة
        • طلب مساعدة شخص متخصص
    • تحديد التوحد في طفلي
      • تشخيص التوحد من خلال التقييم
      • كيف يُجرى تقييم التوحد؟
      • ما فائدة "تسمية" التوحد لطفلي؟
    • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
      • Gebruikersovereenkomsten en privacyverklaring
    • أشكال العلاج للأطفال الصغار المصابين بالتوحد
      • التربية النفسية
      • العلاجات التي تركز على تطوُّر طفلك
        • اللعب في الساحة
        • علاج الاستجابة المحورية (PRT)
        • VIPP-AUTI
      • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
      • الاستشارة العائلية
      • المساعدة في المدرسة أو مركز الرعاية النهارية
    • Blogs van ouders
  • Professionals
    • Professionals
    • Vroegherkenning ASS is belangrijk!
      • Voordelen van vroegherkenning
      • Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
    • لسمات المبكرة للتوحد
    • Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
      • Vroegherkenning (signalering) van autisme
      • Afwachten of actie ondernemen
      • Screening van autisme
        • Screeningsvragenlijsten
      • Diagnostiek autisme
      • Vervolgstappen bepalen
    • Interventie bij (een vermoeden van) autisme
      • Wat is het doel van vroeginterventie?
      • لا يوجد تقييم للتوحد، ولكن لا يزال يساعد: تدريب بير BEER
      • Breed diagnostisch onderzoek
      • Persoonlijk interventieplan maken
        • Het doel van de interventie vaststellen
          • Kindgerichte doelen
            • Sociale communicatie en interactie
            • Prikkelverwerking
            • Flexibel gedrag
            • Eetproblemen
            • Slaapproblemen
            • Angstproblemen
            • Zindelijkheidsproblemen
            • Spelontwikkeling
            • Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
            • Motorische ontwikkeling
            • Cognitieve ontwikkeling
          • Omgevingsgerichte doelen
      • Mogelijke onderdelen van interventie
      • Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
        • التربية النفسية
        • Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
        • علاج المشاكل الأخرى بجانب التوحد
        • Begeleiding voor het gezin
        • Begeleiding op school of kinderdagverblijf
    • Expertise/begeleiding inschakelen
      • Contact met een expertiseteam
      • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
    • Training en scholing
      • Thema vroegherkenning
        • Cursus BEER interventie
          • Methodische leerbijeenkomsten
          • Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
        • Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
      • Thema diagnostiek
      • Thema behandeling en begeleiding
      • Klachtenprocedure cursus
  • BEER
  • Inspiratie
    • Inspiratie
    • Lees- kijk- en luistertips
    • Blogs
  • Onderzoek
    • BIRD studie
    • iBE@R-onderzoek
    • KiDi ASS onderzoek
    • Nederlands Autisme Register (NAR)
    • OLAV
    • PRT – deeltijdsetting
    • SCOPE onderzoek
    • Afgerond wetenschappelijk onderzoek
      • PRT met inzet oudergroep
      • PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
      • PRT met en zonder de inzet robot
  • Actueel
  • Over AJK
    • Doneer nu!
    • Wie zijn we?
    • Jaarplan en jaarverslag
    • Expertisenetwerk
    • Lid worden van het AJK
    • Onze partners
    • Interessante links
    • Nieuwsbrief
    • Contact
  • Login AJK kerngroep leden
  • Login Beer Online
  • Doneren
ar العربية
ar العربية nl_NL Nederlands en_GB English (UK) tr_TR Türkçe
Home Actueel

Actueel

Cursus (Vroeg)signalering van autisme in de JGZ
Cursus (Vroeg)signalering van autisme in de JGZ

Op donderdagochtend 11 december kun je meedoen met de (online) cursus Vroegsignalering van autisme in de JGZ. Deze cursus is bedoeld voor ...

Jaarverslag 2024
Jaarverslag 2024

Het jaarverslag 2024 staat online. Voor Stichting Autisme Jonge Kind was 2024 een jaar van enerzijds goed doorzetten wat we hebben opgebouwd, ...

Michelle Snijder promoveert met proefschrift 'Op tijd de juiste hulp voor jonge kinderen met een sociale en communicatieve kwetsbaarheid'
Michelle Snijder promoveert met proefschrift 'Op tijd de juiste hulp voor jonge kinderen met een sociale en communicatieve kwetsbaarheid'

Met trots feliciteren wij Michelle Snijder met het afronden van haar proefschrift getiteld: 'Op tijd de juiste hulp voor jonge kinderen met ...

Cursus 'Vroegsignalering van autisme in de Kinderopvang'
Cursus 'Vroegsignalering van autisme in de Kinderopvang'

Volg de cursus 'Vroegsignalering van autisme in de kinderopvang', speciaal voor pedagogische coaches en professionals in de kinderopvang. De ...

Collecteer mee voor SGK en AJK tijdens de landelijke collecte in november 2025
Collecteer mee voor SGK en AJK tijdens de landelijke collecte in november 2025

De Stichting Autisme Jonge Kind heeft net als afgelopen jaren een samenwerking gesloten met de Stichting het Gehandicapte Kind (SGK) in het kader ...

1 2 3 … 6

Uitgelicht

  • Over Autisme Jonge Kind
  • لسمات المبكرة للتوحد
  • CoSoS vragenlijst online invullen
  • Contact met een expertiseteam
  • Copyright © 2025 Autisme Jonge Kind
  • Disclaimer
  • Contact
  • ANBI
  • Webdesign: Simplefly
  • Onderhouden door: Snowball